AZƏRBAYCAN MİLLİ KONSERVATORİYASI

“KONSERVATORİYA” 2023 № 3 (60) 

Leyla İSAYEVA

Bakı Xoreoqrafiya Məktəbininm doktorantı

“Sənətşünaslığın nəzəriyyəsi, təhlili və tənqidi” ixtisası

Ünvan: Bakı, Bülbül prospekti 54

Elmi rəhbər: AMEA -nın müxbir üzvü, sənətşünaslıq doktoru, professor, AMEA Mİİ-nun baş direktoru Ərtegin Salamzadə

E-mail: leyla_mammadova@gmail.com

 

AZƏRBAYCAN XALÇA NAXIŞLARINDA QƏDİM GÖKTÜRK ƏLİFBASININ HƏRF-SİMVOLLARININ TƏZAHÜRÜ

 

Xülasə: Məqalə Azərbaycan xalça məmulatlarının üzərində olan naxışların Qə­dim Göktürk əlifbası ilə müqayisəsinə və onlar arasında eyniliklərin və bən­zər­lik­lə­rin üzə çıxarılmasına həsr olunmuş tədqiqat işidir. Araşdırmalar nəticəsində qə­dim türk hərfləri və xalça naxışları arasında çox maraqlı və dəqiq bağlantılar ol­du­ğu məlum olmuşdur. Ehtimal etmək olar ki, zaman keçdikcə həmin hərflər rəm­zi məna daşımış və getdikcə, işarələrə, rəmzlərə, bəzəklərə, naxışlara çe­v­ril­miş­dir. Bu isə Azərbaycan xalçalarını bir daha məhz türk dünyagörüşünə, türk mə­də­niy­yətinə bağlayan çox mühüm amillərdən biridir və bu sənət nümunələrinin milli ide­ntifikasiyası üçün xüsusi önəm daşıyır. Bu faktın üzə çıxarılması Azərbaycan xal­çalarının başqa xalqlar tərəfindən mənimsənilməsinin qarşısının alınması, hər cür təcavüzdən, oğurluqdan qorunması üçün çox mühüm və tutarlı tarixi-mədəni, el­mi-təcrübi dəlildir. Bu baxımdan, təqdim olunan yazı bu sahədə ilk işlərdən bi­ri­dir və xalça naxışlarına yeni və semiotik baxış bucağından yanaşmadır. Fik­ri­miz­cə, bu yanaşma xalça sənəti haqqında yeni elmi dəlil və fikirlərin üzə çı­xa­rıl­ma­sında əsas tədqiqat vasitələrindən biri kimi çox gərəklidir.

Açar sözlər: Azərbaycan xalçası, qədim Göktürk əlifbası, hərf, ər, ox, naxış, semiotika

endir

PDF

ƏDƏBİYYAT:

  1. Исаева Л. Древнетюркский алфавит и узоры Азербайджанских ковров. /Şərq Ölkələri Beynəlxalq Memarlıq Akademiyası. Elmi nəzəri məcmuə. Cild № 23 s.195-202
  2. Şeydabəyov Ə. Türk dünyasının 2500 illik sirli əlifbası. Danimarkalı Vilhem Tom­senə vəfa borcumuzu unutmadıq. // Türküstan, 2018, 13-19 fevral, – s.3.
  3. Рзаева С. Древние культы и символика Азербайджана. (Доисламский период) – Баку, Элм-2010, 275 c.
  4. Orkun H. N. “Eski Türk Yazıtları”, – Ankara-1994, – 962 s.
  5. Paksoy Gülnihal və Lengerli Siray. Semiotics and Applied Linguistics: Semiotic Elements in ‘Göktürk Alphabet. https://www.formatd.net/metafor/yazi /221gokturk.htm
  6. Kərimov L. Azərbaycan xalçası. III cild. – B.: Gənclik, 1983, – 303 s.

 

 

Leyla ISAYEVA

PhD student

 

THE MANIFESTATION OF THE LETTERS AND SYMBOLS OF THE OLD GOKTURK ALPHABET IN AZERBAIJANI CARPET PATTERNS

 

Abstract: The article deals with the comparison of the patterns on the Azerbaijani carpet products with the Old Gokturk Alphabet and the reveal of the sameness and similarities between them. As a result of research, it has been found that there are very interesting and precise connections between The Old Turk letters and carpet patterns. It can be supposed that those letters had a symbolic meaning and turned gradually into signs, symbols, decorations and patterns over time. This is one of the very important factors that connects Azerbaijani carpets to the Turkic worldview and Turkic culture once again and is of particular importance for the national identification of these art samples. Revealing this fact is a very important and neat historical-cultural, scientific-practical evidence for preventing the appropriation of Azerbaijani carpets by other peoples, protecting them from all kinds of aggression and theft. In this respect, the presented article is one of the first works in this field and is a new and semiotic approach to carpet patterns. In our opinion, this approach is very necessary as one of the main research means in revealing new scientific evidence and ideas about the carpet art.

Keywords: Azerbaijani carpet, The Old Gokturk Alphabet, letter, a brave man, arrow, pattern, semiotics

Rəyçilər:

sənətşünaslıq doktoru, professor Ərtegin Salamzadə

sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Aida Sadıqova

Mövzuya uyğun