Fikrət Əmirovun “Min bir gecə” baletində zərb alətlərinin rolu
AZƏRBAYCAN MİLLİ KONSERVATORİYASI
«KONSERVATORİYA» 2023 № 2 (57)
Ü.Hacıbəyli adına BMA-nın müəllimi və dissertantı
Ünvan: Bakı şəhəri, Ş Bədəlbəyli 98
Elmi rəhbər: Əməkdar incəsənət xadimi,
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, professor
Elnarə Dadaşova
E-mail: drumsallegro@gmail.com
FİKRƏT ƏMİROVUN “MİN BİR GECƏ” BALETİNDƏ
ZƏRB ALƏTLƏRİNİN ROLU
UOT: 78.071.1
Xülasə: Azərbaycan bəstəkar musiqisində simfonik janrların inkişafına öz töhfəsini verən sənətkarlardan biri də Fikrət Əmirovdur. Onun simfonik orkestr üçün yazılmış əsərlərində musiqi dilinin üslub xüsusiyyətləri sırasında orkestr dilinin özünəməxsus cəhətləri, bəstəkarın tembr imkanları istiqamətində tapıntıları, ansambl yenilikləri də yer almışdır. Bu cəhətlərin parlaq təzahürü F.Əmirovun “Min bir gecə” baletində də özünü göstərmişdir. Təqdim edilən məqalə “Min bir gecə” baletinin orkestr dilində zərb alətlərinin rolu və mövqeyinin işıqlandırılmasına həsr olunur. Burada baletin partiturasında yer alan parlaq nömrələrin orkestr dilinin təhlili aparılmış, zərb alətlərinin solo partiyaları və müxtəlif ansambllarından not nümunələri verilmişdir. Məqalədə əsas məqsəd bəstəkarın zərb alətlərindən, onların tembr xüsusiyyətlərindən obraz-emosional ifadə vasitəsi kimi istifadə üsullarını üzə çıxarmaqdan ibarətdir.
Açar sözlər: Fikrət Əmirov, “Min bir gecə” baleti, zərb, ritm, orkestr
ƏDƏBİYYAT:
- Azərbaycan musiqi tarixi. Red. Z.Səfərova. B.: III cild, 2018, – 752 s.
- Fikrət Əmirov. Həyatından səhifələr. B.: Heydər Əliyev Fondu, 2022, – 316 s.
- Həsənova-İsmayılova C.İ. Fikrət Əmirov-Azərbaycan musiqisinin korifeyi // Musiqi dünyası, 2002, № 3-4 (13), – s. 25-31.
- Qasımova S., Abdullayeva Z. Fikrət Əmirov. B.: Nağıl evi, 2004, – 210 s.
- Təhmirazqızı S. Fikrət Əmirov. B.: Aspoliqraf, 2012, – 400 s.
Rus dilində
- Бадалейли А.Б. Проблемы народности в творчестве композиторов Азербайджана // Музыковедение и музыкальная критика в республиках Закафказья. М.: Гос.муз.издат., 1956, – с.7-22.
- Денисов Э.В. Ударные инструменты в современном оркестре. М.: Сов.композитор, 1982, – 256 с.
- Дмитриев Г.П. Ударные инструменты: трактовка и современное состояние. М.: Сов. композитор, 1991, – 145 с.
- Римский-Корсаков Н.А. Основы оркестровки. М.: Гос.муз.издательство, 1946, – 122 с.
- Рогаль-Левицкий Д.Р. Современный оркестр. М.: Гос.Муз. издательство, III том, – 356 с.
Saytoqrafiya
- Abdullayeva Z. Fikrət Əmirovun musiqi dünyası. URL: http://anl.az/el/emb /F.Emirov/about.htm
- Quliyeva A. Fikrət Əmirovun simfonik muğamları / Qobustan, 2009, № 3. URL: http://archive.azyb.az/cgi-bin/jurn/main.cgi?id=1056
- Təhmirazqızı S. Fikrət Əmirovun yaradıcılığında Azərbaycan mövzusu. URL: https://medeniyyet.az/page/news/62383/Fikret-Emirovun-yaradiciliginda-Azerbaycan -movzusu.html
Notoqrafiya
- Fikrət Əmirov “Min bir gecə” baleti. Partitura. B.: Şərq-Qərb, 2017, – 204 s.
Teacher and dissertation student
of BMA named after U. Hajibeyli
THE ROLE OF PERCUSSION INSTRUMENTS İN FİKRET AMİROV’S BALLET “ONE THOUSAND NİGHTS”
Abstract: Fikret Amirov is a composer who made a significant contribution to the development of symphonic genres in Azerbaijani music. Among the stylistic features of his musical language, one can note the uniqueness of his orchestral language, the composer’s discoveries in terms of timbral possibilities, and ensemble innovations. These aspects were vividly demonstrated in F. Amirov’s ballet “One Thousand and One Nights”. This article is dedicated to examining the rhythmic features and the use of percussion instruments in the ballet “One Thousand and One Nights”. An analysis of the orchestral language is conducted using prominent excerpts from the ballet’s score, and samples of notation from the solo and ensemble parts of the percussion instruments are presented. The aim of the article is to identify the characteristics of F. Amirov’s use of percussion instruments, explore their timbral characteristics as a means of expressive representation, and analyze the composer’s techniques to achieve rhythmic and percussive unity.
Keywords: Fikret Amirov, One Thousand and One Nights, ballet, percussion, rhythm, orchestra
Преподаватель и диссертант БМА
имени У.Гаджибейли
РОЛЬ УДАРНЫХ ИНСТРУМЕНТОВ В БАЛЕТЕ ФИКРЕТА АМИРОВА «ТЫСЯЧА И ОДНА НОЧЬ»
Аннотация: Фикрет Амиров – композитор, внесший значительный вклад в развитие симфонических жанров в азербайджанской музыке. Среди стилистических особенностей его музыкального языка можно отметить своеобразие оркестрового языка, находки композитора в направлении тембровых возможностей, ансамблевые новации. Яркое проявление этих аспектов проявилось в балете Ф. Амирова «Тысяча и одна ночь». Данная статья посвящена рассмотрению особенностей ритма и применения ударных инструментов в балете «Тысяча и одна ночь». Проведен анализ оркестрового языка на примере ярких номеров, вошедших в партитуру балета, а также представлены нотные образцы из сольных и ансамблевых партий ударных инструментов. Цель статьи – выявить особенности использования ударных инструментов Ф. Амировым, рассмотреть их тембровые характеристики как средства образно-эмоциональной выразительности, а также проанализировать приемы композитора, позволяющие достигнуть ритмико-ударное единство.
Ключевые слова: Фикрет Амиров, «Тысяча и одна ночь», балет, перкуссия, ритм, оркестр
Rəyçilər:
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, professor Elnarə Dadaşova
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Lalə Cəfərova