Şəhriyar İmanovun yaradıcılığında tar ifaçılığının müasir aspektləri
AZƏRBAYCAN MİLLİ KONSERVATORİYASI
«Konservatoriya» jurnalı 2025 № 2 (67)
Kənan SADIQOV
AMK-nın doktorantı
Elmi rəhbər: Ph.D, professor Lalə Hüseynova
Ünvan: Yasamal ray., Ə.Ələsgərov küç. 7
E-mail: kanan.sadiqov3@gmail.com
UOT: 786/789
DOI: 10.62440/AMK2025-2.s.6-18
ŞƏHRİYAR İMANOVUN YARADICILIĞINDA TAR İFAÇILIĞININ MÜASİR ASPEKTLƏRİ
Xülasə: Məqalədə gənc tarzən Şəhriyar İmanovun ifaçılıq fəaliyyətinə nəzər yetirilir. Onun populyar musiqi janrlarında bir sıra eksperimental ifası, çağdaş musiqi tərzi ilə ənənəvi çalğı üslubunun sintezi diqqəti cəlb edir. Bu məqsədlə Şəhriyar İmanovun tar ifaçılıq aspektləri və müəllifi olduğu bir sıra kompozisiyalar – “Bəzmigah”, “Crying Waterfall”, “Pulse”, “Lake”, “Dark East”, “Mirage” araşdırılır. Kompozisiyaların hər biri musiqi təcrübəsinin ənənəvi və müasir aspektlərinin sintezi ilə meydana gəlmişdir. Məqalədə onun fəaliyyət istiqamətində bütün bu aspektlərin tədqiqi, eləcə də müasir mərhələdə tar ifaçılığında tətbiq edilən çalğı texnikalarının (“ghost”, “golpe”, “apagado”, “rasgueado”, “flageolet”, “hammer-ons”, “fingerstyle”, “şelpe”) öyrənilməsi yer alır. Müasir çalğı üsullarının tədqiqi, onların tar notasiyasına cəlb olunması, adı çəkilən kompozisiyaların notlaşdırılması və təhlili məqalənin əsas məqsədidir və ilk dəfə bu araşdırmada öz əksini tapır.
Açar sözlər: Şəhriyar İmanov, müasir tar ifaçılığı, çalğı texnikası, müasir kompozisiya, ənənəvilik və müasirlik, flajolet texnikası, ghost notlar

ƏDƏBİYYAT:
- Axundov, İ.A. Azərbaycan muğamları. Monoqrafiya. – Bakı: Mütərcim, – 2015, – 96 s.
- Vəkilov H.Ş. Azərbaycan tarı və onun ifaçılıq problemləri haqqında təkliflər. Metodik vəsait. – Bakı: Mars Print, – 2007, – 58 s.
- Ayyıldız, S. Methods for creating melodic patterns using parmak vurma technique in saz (bağlama) performance. //Ph.D Thesis, İstanbul Technical University, Institute of Social Sciences, – 2018, – 431 p.
- Çanakçı, E.; Mak M. Bağlamada tel ayırma tekniği // Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 106, Temmuz, – 2023, – s. 1-25.
- Çalışkan, F. 1980’lerden günümüze performans pratiğinin dönüşümü ve etkileri: bağlama çalgısında el ile (tezenesiz) çalma tekniği. //Portre Akademik Müzik ve Dans Araştırmaları Dergisi, 17. – 2018, – s. 7-29.
- Groves, G.A Dictionary Music and Musicians (A. D. 1450-1880) by Eminent Writers, English and foreign: in 4 volumes. 1. – London: – 1879, – 962 p.
- Haşhaş, S.; Yeşilyurt R.; İmik Ü. Bağlama öğretimi/öğreniminde parmak baskılarını göstermeye yönelik bir işaretlendirme yöntemi önerisi // İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi. Cilt:7, Sayı:1, – 2021. – s. 33-62.
Saytoqrafiya
- Sinan Ayyıldız – “Aman ovçu” URL:https://www.youtube.com/watch?v=HnwoeDHWZ-U
- URL: https://www.guitarworld.com/acoustic-nation/acoustic-nation-sarah-command-teaches-percussive-acoustic-techniques-andy-mckees-drifting
- Flamenco Guitar Techniques and Definitions URL: https://richterguitar.com/flamenco-guitar/flamenco-guitar-techniques-and-definitions/
- Jazz Articulation With Ghost Notes URL: https://pianowithjonny.com/piano-lessons/jazz-articulation-with-ghost-notes/
- Guitar Techniques: Hammer-ons, Pull-offs, and Slides URL: https://online.berklee.edu /takenote/guitar-techniques-hammer-ons-pull-offs-and-slides/
- New Age Music Guide: A Brief History of New Age Music – https://www.masterclass.com/articles/new-age-music-guide
- Bəzmigah – URL: https://www.youtube.com/watch?v=2asS7gxFMEc
- Crying Waterfall – URL:https://www.youtube.com/watch?v=QgnNwVVhVaM
- Pulse – URL:https://www.youtube.com/watch?v=a6cXG3zld_A
- Lake – URL:https://www.youtube.com/watch?v=iRt30SnquWg
- Mirage – URL:https://www.youtube.com/watch?v=dtEgHeS8Plw
- Dark East – URL:https://www.youtube.com/watch?v=bQpKok9SNRk
Not nümunələrində istifadə edilən bəzi simvollara dair qeydlər:
Qeyd 1. Ayırma sim metodu – tar ifaçılığında geniş istifadə olunan üsullardan biridir. Bu ifaçılıq üsulu bir cüt simi (məs. ağ simin iki telini) ayıraraq hər biri ilə müxtəlif yüksəklikdə yerləşən səslərin eyni anda icrasını nəzərdə tutur. Burada cüt simin (aşağıdan yuxarı) 1-ci teli “b”, 2-ci teli “a” kimi adlandırılır. Məsələn, açıq ağ simdə I tel – “○b”, II tel – “○a” kimi, açıq sarı simdə I tel – “(○b)”, II tel – “(○a)” kimi, açıq kök simdə isə “○b.” və “○a.” kimi işarələnir. Eyni qaydada digər applikaturalarda: “1b”, “1a”, “(2b)”, “(2a)”, “3b.”, “3a.” və s. (Bax: Nümunə № 3; 4; 6; 7; 8; 9). Notlaşdırma zamanı bağlama alətinə dair aparılan tədqiqatların nəticələrindən faydalanmışıq. Bu tədqiqatlardan Erkan Çanakçı və Mahir Mak [4], Recep Yeşilyurt, Ünal İmik və Sinan Haşhaşın [7] araşdırmalarına istinad edirik.
Qeyd 2. Lal barmaq texnikası – birinci səsin gücü (simin titrəyişi) hesabına növbəti səs mizrabsız (barmaq qoymaqla) ifa olunur. Notasiyada liqalanmış notlarda ikinci səs mizrabsız ifa edilir və kiçik not başlığı ilə işarələnir. Kiçik not başlığı ilə yazılmış notlar nisbətən daha qısa və ani səsləndirilir. Bu da onları xüsusiyyətcə lal barmağa yaxınlaşdırır və əsas melodik xətdən ayırır. Lal barmaq texnikası enən passajlarda, təkrarlanan ikili səslərdə, texniki-virtuoz gəzişmələrdə müəyyən melizm, bəzək yaratmada xüsusi əhəmiyyət kəsb edir (Nümunə № 15-17).
Qeyd 3. Dartma sim texnikası – simlərin sol əl barmaqları vasitəsi ilə səsləndirilməsi üsuludur. Bu zaman mizrabın iştirakı olmadan sol əl barmaqları ilə simlər dartılır (barmağın mizrab kimi istifadəsi ilə). Bir qayda olaraq simlər yalnız aşağıya doğru dartılır və bu da üst mizrabın vuruşu ilə uyğunlaşır. Nisbətən daha yumşaq, zəif səslənmə əmələ gəlir. Not mətnində “+” simvolu ilə işarələnir (Bax: Nümunə 3; 6; 8). Həmid Vəkilov bu işarədən cırmaq üsulunu göstərmək üçün istifadə etmişdir [2, s. 41-43].
Ph.D student of ANC
MODERN ASPECTS OF TAR PERFORMANCE IN THE ARTISTIC WORK OF SHAHRIYAR IMANOV
Abstract: The article examines the artistic activity of the young tar performer Shahriyar Imanov. His experimental performances in popular music genres, as well as his synthesis of traditional playing style with contemporary musical approaches, draw particular attention. In this context, various aspects of Shahriyar Imanov’s tar performance and several of his original compositions – such as Bezmigah, Crying Waterfall, Pulse, Lake, Dark East, and Mirage – are examined. Each of these compositions emergers as a synthesis of traditional musical experience and modern (new) elements. The exploration of all these aspects within the scope of his artistic activity, as well as the study of contemporary playing techniques applied in tar performance (such as ghost, golpe, apagado, rasgueado, flageolet, hammer-ons, fingerstyle, shelpe), is of particular interest. The examination of modern playing methods, their incorporation into tar notation, and the transcription and analysis of the aforementioned compositions constitute the main objective of the article and are presented here for the first time.
Keywords: Shahriyar Imanov, contemporary tar performance, playing technique, modern musical composition, tradition and modernity, flageolet technique, ghost notes
Докторант АНК
СОВРЕМЕННЫЕ АСПЕКТЫ ИСПОЛНИТЕЛЬСТВА НА ТАРЕ В ТВОРЧЕСТВЕ ШАХРИЯРА ИМАНОВА
Аннотация: Статья посвящена анализу творческой деятельности тариста Шахрияра Иманова. Особое внимание привлекают его экспериментальные выступления в жанрах популярной музыки, а также синтез традиционного стиля исполнения с современными музыкальными подходами. В этом контексте рассматриваются различные аспекты исполнения на таре Шахрияра Иманова и несколько его оригинальных композиций, таких как «Bəzmigah», «Crying Waterfall», «Pulse», «Lake», «Dark East» и «Mirage». Каждая из этих композиций представляет собой синтез традиционного музыкального опыта и современных (новых) элементов. Изучение всех этих аспектов в рамках его художественной деятельности, а также исследование современных техник исполнения на таре (таких как «призрачные ноты», «гольпе», «апагадо», «расгеадо», «флажолет», «хаммер-он», «фингерстайл», «шэлпе») представляет особый интерес. Анализ современных методов игры, включение их в нотную запись тара, а также транскрипция и анализ упомянутых композиций составляют основную цель статьи и представляются впервые.
Ключевые слова: Шахрияр Иманов, современное исполнительство на таре, техника исполнения, музыкальная композиция, традиции и современность, техника флажолета, призрачные ноты
Rəyçilər: sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, professor Lalə Hüseynova
filologiya üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Fəxrəddin Baxşəliyev















