Üzeyir Hacibəylinin “Ər və arvad” əsərində komizm
AZƏRBAYCAN MİLLİ KONSERVATORİYASI
«KONSERVATORİYA» 2019 № 2 (44)
Ü.Hacıbəyli adına BMA-nın doktorantı, elmi işçi
Ünvan: Bakı şəh., Ş.Bədəlbəyli küç.98
E-mail: konul_ahmedova@bk.ru
UDK: 78.071.1
ÜZEYİR HACIBƏYLİNİN “ƏR VƏ ARVAD” ƏSƏRİNDƏ KOMİZM
Xülasə: Məqalədə milli musiqili komediya janrının ilk nümunəsi olan Ü.Hacıbəylinin “Ər və arvad” əsərində komizmin təcəssümü izlənilir. Burada bəstəkar milli musiqi mədəniyyətində ilk dəfə tətbiq olunan komik üsullar və ifadə vasitələri aşkar edilir. Qeyd olunur ki, Ü.Hacıbəyli “Ər və arvad” musiqili komediyasında bir model kimi əsas nümunə milli dramaturgiyada yer almış komediya janrını seçir, bu da obrazlar, yaratdığı tipajlarda özünü ifadə edir. Obrazın komik təbiətini açmaq məqsədilə bəstəkar şifahi ənənəli musiqi janrlarının semantik mahiyyətinin dəyişdirilməsi üsuluna müraciət edir. O, “uyğunsuzluq” metoduna arxalanaraq, melodiya və sözlərin üst-üstə düşməməsi ilə komik effekt əldə edir.
Açar sözlər: musiqili komediya, komizm, satira, xalq musiqisi, kuplet, mətn
ƏDƏBİYYAT:
- Абасова Э. Узеир Гаджибеков. Б.: Азербайджанское государственное издательство, 1975, с.141
- Меликов Х. Особенности стиля драматургия музыкальных комедий Узеира Гаджибекова. Б.: Азербайджанское государственное издательство, 1963, с.160
- Абасова Э. Оперы и музыкальные комедии Узеира Гаджибекова. Б.: Издательство Академии наук Азербайджанской ССР, 1961, с.193
- Füzuli M. Əsərləri. II cild. B.: Şərq-Qərb, 2005, s.336
- Zöhrabov R. Bülbül və Azərbaycan xalq musiqisi. // «Musiqi dünyası», 2001, №1-2/7, s. 129-134
- Zöhrabov R. Azərbaycan təsnifləri / köçürəni: H.Arəşrad. Təbriz: Keyhan, 1991, s.220
- Kazımov Q.Ş. Seçilmiş əsərləri. 2-ci cild. B.: Nurlan, 2008, s.543
- Hacıbəyov Ü.Ə. Musiqili komediyalar: librettolar (tərtib edib Q.Qasımov). B.: Az SSR EA, 1959, 135 s.
Notoqrafiya
- Hacıbəyli Ü.Ə. Ər və arvad. B.: İnkişaf şirkəti, 2013, s.156
- Rüstəmov S. Azərbaycan xalq mahnıları. B.: Azərnəşr, 1967, s.120
Докторант БМА им. У. Гаджибейли
научный сотрудник исследовательской лаборатории
КОМИЧЕСКОЕ НАЧАЛО В ПРОИЗВЕДЕНИИ УЗЕИРА ГАДЖИБЕЙЛИ «МУЖ И ЖЕНА»
Резюме: В статье рассматривается претворение комического начала в первой в национальной музыкальной культуре и мусульманском Востоке музыкальной комедии У.Гаджибейли «Муж и жена». Выявляются средства музыкальной выразительности, способствующих раскрытию комического начала впервые нашедшие отражение в азербайджанской композиторской музыке. Для раскрытия комической природы образов композитор использует изменение семантического наклонения жанров устной музыкальной традиции, прибегает к методу несоответствия мелодики и текста в вокальных номерах.
Ключевые слова: музыкальная комедия, комизм, сатира, народная музыка, куплет, текст
Doctoral candidate of BMA named after U.Hajibayli,
scientific worker
COMIC BEGINNING IN “HUSBAND AND WIFE” WORK BY UZEYIR HAJIBAYLI
Summary: The article deals with the implementation of the comic beginning in the first national musical culture of musical comedy U. Hajibeyli “Husband and Wife”. Comic methods and means of musical expressiveness are revealed, which were first reflected in Azerbaijani composer music. To reveal the comic nature of the images, the composer uses a change in the semantic inclination of the genres of the oral musical tradition, resorts to the method of inconsistency between melody and text in vocal parts.
Keywords: musical comedy, comedy, satire, folk music, couplet, text
Rəyçilər:
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə dolktoru, professor Könül Nəsirova;
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə dolktoru, dosent Nuridə İsmayılzadə