Asəf Zeynallının “Çahargah” pyesinin məqam-intonasiya xüsusiyyətləri
AZƏRBAYCAN MİLLİ KONSERVATORİYASI
“KONSERVATORİYA” 2020 № 3 (48)
AMEA-nın Memarlıq və İncəsənət İnstitutunun doktorantı
Elmi rəhbər: sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, professor Sevil Fərhadova
E-mail: axundova.gulnar@mail.ru
UOT: +786
ASƏF ZEYNALLININ “ÇAHARGAH” PYESİNİN MƏQAM-İNTONASİYA XÜSUSİYYƏTLƏRİ
Xülasə: Məqalədə “Çahargah” muğamının bəstəkar yaradıcılığında məqam-intonasiya məzmununun interpretasiyası məsələləri Asəf Zeynallının eyniadlı pyesi əsasında tədqiq olunmuşdur. O dövrdə yeni formalaşan milli bəstəkarlıq məktəbinin parlaq nümayəndələrindən olan Asəf Zeynallı Avropa musiqi formalarının milli məzmunla sintezinin mahir ustası idi. Məqalədə eyni zamanda Çahargah muğamına xas olan ifadə vasitələrinin müəllif tərəfindən incə hissiyyatla təcəssümü öz ifadəsini tapmışdır.
Açar sözlər: Çahargah, muğam, məqam, forma, Asəf Zeynallı, fortepiano
ƏDƏBİYYAT:
- Abışova A.R. “Çahargah” muğamının melodik xüsusiyyətləri və məqam əsası. // “Konservatoriya” jurnalı, 3(33)/2016, s.15-20 URL: http://konservatoriya.az/?p=6102
- Abasquliyeva L.Ə. Azərbaycan fortepiano musiqisinin yaranmasında Üzeyir Hacıbəyovun rolu. // “Musiqi dünyası” jurnalı, 3-4/2005, s. 55-57
- Hacıbəyli Ü.Ə. Azərbaycan xalq musiqisinin əsasları. B.: Apastrof, 2010, 152 s.
- Həsənova C.İ. Asəf Zeynallının əsərlərində milli lad-intonasiya xüsusiyyətləri. // “Musiqi dünyası” jurnalı, 1-2/2004, s.52 URL: http://www.musigi-dunya.az/new/read_magazine.asp?id=324
- İbrahimova Ş. Azərbaycan kamera-instrumental musiqisinin bəzi xüsusiyyətləri. // “Musiqi dünyası” jurnalı, 3-4/2005, s.268-271
- Şıxəliyev İ.N. Azərbaycan musiqisinin lad nəzəriyyəsi. B.: 2015, 172 s.
- Шарифова В. Асеф Зейналлы. / Композиторы Азербайджана, l том, Б: Ишыг, 1986, 250 с., с.173-202
- Сеидов Т. М. Развитие жанров азербайджанской фортепианной музыки. Б.: Шур, 1992, 308 с.
Notoqrafiya
- Zeynallı A. “Çargah” fortepiano üçün. B.: ADMN, 1955, 5 s.
Saytoqrafiya
- “Konservatoriya” elmi jurnalının saytında “Çahargah” açar sözü vasitəsilə axtarışın nəticələri. URL:http://konservatoriya.az//?s=%C3%87ahargah
- Hacıbəyli Ü.Ə. Xalq üslubunda Azərbaycan ladlarında musiqi bəstələmək qaydaları. Çahargah məqamı. Elektron kitab. URL:http://musbook.musigi-dunya.az/az/line_kvints_3cahargah.html
Докторант института
Архитектуры и искусства НАНА
К АНАЛИЗУ ЛАДОИНТОНАЦИОННЫХ СВОЙСТ ПЬЕСЫ
АСАФА ЗЕЙНАЛЛЫ «ЧАХАРГЯХ»
Резюме: В настоящей статье освещается вопрос композиторской интерпретации ладоинтонационного содержания азербайджанского мугама Чахаргях на примере одноименной пьесы Асафа Зейналлы. Будучи ярким представителем национальной композиторской школы периода ее становления, Асаф Зейналлы запомнился как мастер синтеза европейской музыкальной формы с классическим национальным содержанием. В миниатюре в рамках классической трехчастной формы композитор умело использует элементы лад-интонации, характерные для мугама Чахаргях. В работе, в частности, рассматривается, тонкое ощущение и воплощение композитором выразительных возможностей мугама Чахаргях.
Ключевые слова: Чахаргях, мугам, лад, форма, Асаф Зейналлы, фортепиано
Doctoral student at the institute
Architecture and Art of ANAS
ABOUT ANALYSIS OF THE MODAL-INTONATION PROPERTIES
OF THE PIECE BY ASAF ZEYNALLI «CHAHARGAH»
Summary: The article is dedicated to the works of the brilliant talent Asaf Zeynalli, one of the founders of the Azerbaijan Composition School, and the analysis of the play «Chahargah» written for piano. Asaf Zeynally is remembered as a master of synthesis of European musical form with classical national content. In this miniature, within the classical three-dimensional style, the composer skillfully uses the elements of mode-intonation characteristic for Chahargah mugham. Folk songs and dances based on mugham and the mode of the same name were used in this work.
Keywords: Chahargah, mugham, modal, form, Asaf Zeynalli, piano
Rəyçilər:
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, professor Sevil Fərhadova
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Həbibə Məmmədova