Elnarə Dadaşovanın orqan yaradıcılığı
AZƏRBAYCAN MİLLİ KONSERVATORİYASI
«Konservatoriya» jurnalı 2025 № 1 (66)
Nazlı ALLAHVERDİYEVA
Musiqişünas
T.Quliyev adına 12 nömrəli Onbirillik Musiqi Məktəbi
Ünvan: Bakı şəhəri, Səbail rayonu, Yusif bəy İbrahimli 6
E-mail: bintulhuseyn@gmail.com
UOT 78.071.1
DOI: 10.62440/AMK2025-1.s.97-107
ELNARƏ DADAŞOVANIN ORQAN YARADICILIĞI
Xülasə: Azərbaycan bəstəkarlarının yaradıcılığında orqan alətinin zəngin tembr imkanlarını, onun möhtəşəmliyini bilərək təcrübədə istifadə etmələri, alətin geniş potensial imkanlarının – folklor musiqisi, aşıq havaları, nəhayət muğamın intonasiyaları dilində “danışdırmaları” ümumilikdə orqan musiqisinin qollarını milli ruhda şaxələndirərək zənginləşdirən amillərdəndir. Bu mənada Elnarə Dadaşovanın orqan üçün yazılan əsərləri də özünəməxsusluğu ilə seçilir. Bəstəkarın orqan əsərlərinin təhlilini apararaq onun özünəməxsus dəst-xəttini izləmək, hər bir əsərin ideyasını anlamaq, Avropa alətinin milli ruha bəstəkar tərəfindən necə köklənməsini tədqiq etmək qarşıya qoyulan əsas məqsədlərdəndir.
Açar sözlər: orqan, musiqi, bəstəkar, təhlil, muğam, məqam, Elnarə Dadaşova

ƏDƏBİYYAT:
Azərbaycan dilində
- Aslanova L. Elnarə Dadaşovanın kamera-instrumental yaradıcılığı milli ənənələr kontekstində. – Bakı – 2024 – 26 s.
- Azərinform. Orqan səslənir. //“Azərbaycan gəncləri” qəzeti – 11.1988
- Dadaşova E. Azərbaycan xalq rəqslərində melodik yönəlmə və modulyasiyalar, — Bakı – 2008 — 154 s.
- Dadaşzadə Z.A. Elnarə Dadaşova. – Bakı: Şərq-Qərb nəşriyyatı, – 2015; – 32 s.
- Dadaşzadə Z.A. Elnarə Dadaşovanın nurlu səslər aləmi. // “Musiqi dünyası” jurnalı –2012, № 1/50– 98 s.
- Əsədov B. Titrəsin göylərdə ərğənun səsi. // “Azərbaycan” qəzeti, 30.07.2003
- Əsgərov Ə. Mahir ifaçı. // “Azərbaycan qadını” qəzeti, –18.05.1987
- Hacıbəyli Ü.Ə. Azərbaycan xalq musiqisinin əsasları. – Bakı: Yazıçı, – –151 s.
- Xəlilzadə F. Azərbaycanlı bəstəkar Avropada sevilir. // “Azərbaycan” qəzeti, –04.2009
- Hüseynova G. Musiqi əsərlərinin təhlilinə aid metodik tövsiyələr. – Bakı: Adiloğlu, – – 71 s.
- İmanov R. Şəhərimizin konsert salonlarında orqan musiqisi gecələri. // “Bakı” qəzeti -13.02.1969
- İsmayılov M.S. Azərbaycan xalq musiqisinin məqam və muğam nəzəriyyəsinə dair elmi-metodik oçerklər. – Bakı: Elm, 1991 – 120 s.
- Məmmədov Ə. Ustad bəstəkarın yetirməsi. // “Ədəbiyyat və İncəsənət” qəzeti -18.07.1986
- Səfərova Z. Azərbaycan musiqi elmi. –Bakı: Elm, – – 588 s.
- Yaqubova T. Alətlərin kralı. – Bakı: Nurlan – 2016; – 150 s.
Rus dilində
- Ашумова А. Пути развития органной культуры в Азербайджане. – Баку: Мутарджим – 2013. – 120 с.
- Мазел Л. “Строение музыкальных произведений. – Москва: Музыка – 1986; – 527 с.
- Якубова Т. Путеводные звёзды. – Баку: Afpoliqraf, – 2019; – 259 с.
- Якубова Т. Словарь органной терминологии (на шести языках). – Баку: Нурлан, – 2005, – 94 с.
Saytoqrafiya
- Musiqi dünyasında iz qoyan sənətkar. http://anl.az/down/meqale/xalqcebhesi/2012/yanvar/228460.htm
- Orqan musiqisinə həsr olunmuş plenumun müzakirəsi. http://www.musigi-dunya.az/new/added.asp?action=print&txt=470
Müsahibə:
- Elnarə Dadaşova ilə müsahibə. 18 dekabr 2021
Музыковед
ОРГАННОЕ ТВОРЧЕСТВО ЭЛЬНАРЫ ДАДАШОВОЙ
Аннотация: Творческое использование азербайджанскими композиторами богатых тембровых возможностей органного инструмента, знание его великолепия, «рассуждение» о широких потенциальных возможностях инструмента на языке фольклорной музыки, любовных напевов, наконец, мугамных интонаций обогащает отрасли органной музыки в целом, разнообразя их в национальном духе. В этом смысле произведения Эльнары Дадашовой, написанные для органа, отличаются своей уникальностью. Анализ органных произведений композитора, прослеживание его уникального почерка, понимание идеи каждого произведения, изучение того, как композитор европейский инструмент адаптировал к национальному духу, входят в число основных целей.
Ключевые слова: орган, музыка, композитор, анализ, мугам, момент, Эльнара Дадашова
Musicologist
ORGAN CREATIVITY OF ELNARA DADASHEVA
Abstract: The fact that Azerbaijani composers know and use the rich timbre possibilities of the organ instrument, its magnificence, and “speak” the instrument’s wide potential possibilities in the language of folklore music, ashug melodies, and finally mugham intonations, enriches the branches of organ music in general by diversifying them in the national spirit. In this sense, Elnara Dadashova’s works written for the organ are also distinguished by their uniqueness. The main goals set are to analyze the composer’s organ works and follow his unique style, to understand the idea of each work, and to study how the European instrument is rooted in the national spirit by the composer.
Keywords: organ, music, composer, analysis, mugham, maqam, Elnara Dadashova
Rəyçilər: sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Həsənzadə Xatirə
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru, dosent Qulamova Jalə















